Skyver du lykken foran deg med målene dine?

Coach Annika var på NRK Østlandssendingen og snakket om «Når jeg bare….DA skal jeg…» Det er sunt og bra å sette seg mål og jobbe mot de. Men når du setter betingelse på lykken for et fremtidig mål; «hvis jeg bare går ned 5 kg da blir jeg lykkelig» er det ikke bare vanskeligere å oppnå målet i sin helhet, men du går med skylapper for det som egentlig er problemet. Når du merker du sier «om jeg bare» på denne måten så er det store sjanser for at du skjuler noe for deg selv!
Her er klippet fra radioinnslaget:

http://www.youtube.com/watch?v=Ys3FoiS6g_4&feature=youtu.be

 

Denne mekanismen

Legg igjen en kommentar

